
Cold Hawaii Games har i de seneste år sat et præg på deres event i Vorupør ved at inkorporere en innovativ løsning til deres kommunikation. I samarbejde med Servisto har de opstillet en af vores flytbare udendørs skærme på molen, som har fungeret som et visuelt og informativt omdrejningspunkt for de mange besøgende.
Projektleder Kristian Kjøller fra Cold Hawaii Games udtaler, at skærmen har fungeret godt for deres vedkommende. Med et event, der strækker sig over 23 dage, er det afgørende at kunne opdatere vores budskaber løbende. Dermed forekommer der ikke budskaber, som var aktuelle for eksempelvis 16 dage siden. Skærmen har gjort det muligt for os at holde vores publikum informeret om alt fra dagens program til praktiske oplysninger på en både effektiv og visuelt tiltalende måde.
En skærm der tiltrækker opmærksomhed
Skærmens placering på molen har sikret, at den er blevet bemærket af et stort antal mennesker. Den dynamiske skiften mellem forskellige budskaber, kombineret med skærmens størrelse, har skabt en stærk opmærksomhed.
Det var især vigtigt for Cold Hawaii Games, at skærmen ikke stod og blinkede med en masse skarpe farver, da det ikke ville gå i tråd med eventets udtryk. Dette fik de selv tilpasset til deres tema, således den både passede til deres event og den omkringliggende natur.
Miljøvenlig kommunikation
Der har ligeledes være miljømæssige overvejelser i forbindelse med brugen af skærmen. Cold Hawaii Games har tidligere brugt plakater i forbindelse med kommunikationen, og selvom de i dag stadig bruger plakater, er det i en mindre grad. Da skærmens størrelse, blikfang og mulighed for at kommunikere flere budskaber ad gangen, har behovet for trykte plakater kunne reduceres med hele 50%. Dermed vurderes det, at eventet har taget et skridt i retning af en mere bæredygtig kommunikation.
Et succesfuldt samarbejde
Samarbejdet mellem Cold Hawaii Games og Servisto har vist sig at være en stor succes. Skærmen har ikke blot været et værdifuldt redskab til at informere og engagere publikum, men har også bidraget til at gøre eventet mere bæredygtigt.